Laatste informatie betreffende de afsluiting A7 en zwaar verkeer nu via N247
Aanleiding gesprek is de omleiding, via N247, voor vrachtverkeer boven 30 ton na afsluiting viaduct in de A7.
Meneer Hansen geeft een duidelijke uitleg wat het probleem met het viaduct is. Waarom de beperking. Dat het RWS ook heeft “overvallen”.
Het herstel proces zal nog (zeker) anderhalf jaar duren.
Omleidingsroutes voor voertuigen boven 30 ton gewicht zijn in overleg met de Provincie en politie en hulporganisaties ingesteld.
Er zijn gesprekken geweest met transport ondernemers uit de regio. Er is nu een westelijke omleiding voor vrachtverkeer komende van Hoorn. Een oostelijke omleiding, via N247, voor vrachtverkeer vanaf Amsterdam.
Ivm afsluiting N247 bij bouw gemaal Monnickendam t.z.t. zal bekeken worden of de omleiding voor vrachtverkeer blijvend langs de westelijk route kan blijven lopen.
De door ondernemers voorgestelde oplossingen m.b.t het viaduct zijn door RWS bekeken, maar worden op korte termijn niet uitgewerkt.
Kortom :
- op korte termijn is er ( helaas ) geen verandering te verwachten in de extra vrachtwagens door Broek.
- RWS is zich bewust van de overlast in Broek.
- Vervolg: de N247 is een Provinciale weg. Daarom willen wij op zeer korte termijn een bijeenkomst met de wegbeheerder/ omgevings manager van de Provincie.
- Aandachts punten: de scheuren in de opbouw Hefbrug
- 50 ton borden bij Hefbrug
- slechte toestand wegdek Hefbrug . Ook na reparatie onlangs.
- Omleidings routes / sluipverkeer door Broek
- Aandacht voor Dijksbrug